donderdag 12 september 2013

Personal brands


Dit zijn merken die ik in het dagelijks veel gebruik. Natuurlijk is het interessant om te weten waar alles voor staat dus hier een korte beschrijving+uitleg. 

Linksboven zie je een schetsboek. Het is een boekje wat een A5 formaat heeft en daarom een handig, compact formaat heeft. Het papier wat erin zit, is blanco schetspapier. Het is dikker dan normaal print papier en dit maakt het fijner om in te schetsen. In dit boekje verzamel ik al het materiaal wat mijn inspiratie geeft. Dit kunnen beelden, teksten, quotes maar ook belevingen of gedachtes is. Op deze manier heb ik het altijd bij de hand. 

Naast het schetsboek zit je mijn horloge. Dit horloge heb ik van mijn moeder en ik schat dat ik er per dag toch wel zo'n 150 keer op kijk. Met tijd ben ik af en toe best wel een controlfreak, maar dat heeft waarschijnlijk ook met mijn drukke leven te maken. Ook staat het horloge altijd 5 minuten voor, op deze manier kom ik vaker op tijd (ook al weet ik het gewoon, ha-ha). 

Naast het horloge liggen mijn ringen die ik altijd om heb. Een heb ik van mijn oma, een heb ik met mijn vriend (zijn naam staat er ook in) en een is een 'sierring' die een soort van statement maakt, het is namelijk een doodshoofd.

Ook zie je mijn witte iPhone 5. Het is zeker een hebbedingetje maar ook niet altijd fijn. Natuurlijk is het leuk om overal van op de hoogte te zijn en het laatste nieuws als eerste te weten maar als ik mocht kiezen zou ik toch liever nog 3 smsjes per dag versturen in plaats van de 284 whatsapp berichtjes in een uur (!!!). Het is zo heerlijk om niet zo afhankelijk te zien van zo'n mobieltje. Vooral op vakantie heb ik dit gemerkt, hier had ik geen internet en daar had ik geen enkele moeite mee, HEERLIJK! Het niet steeds kijken en gemist worden wanneer je niet antwoord geeft een erg rustgevend gevoel. Het enige moment wanneer het wel fijn is om te hebben, is wanneer je (lang) moet wachten. Op die momenten kun je even alle Facebook updates lezen, of het nieuws lezen. 

Onder de genoemde voorwerpen ligt een armband. Dit is een erg persoonlijke armband die ik echter wel gewoon zelf gekocht heb. Aan de armband zitten munten die je er zelf aan kunt schuiven. Er zijn erg veel soorten, kleuren, maten en vormen. Maar ze passen allemaal op diezelfde armband. Ik heb bij verschillende munten ook verschillende gedachtes, ik heb ze met gelegenheden gekregen en wanneer ik er naar kijk, denk ik daar weer aan. 

Dan het flesje water. Voor de een zal dit meer zeggen dan voor de ander. Het is namelijk niet zomaar water maar met dit water sta je stil bij het leven aan de andere kant van de wereld. Het is zo dat de makers van dit bronwater ook water geven aan dat miljard mensen die niet zomaar schoon drinkwater uit de kraan kunnen tappen. Water is een primaire levensbehoefte en daarom is het belangrijk dat iedereen er gebruikt van moet kunnen maken. 

Er ligt een label van mijn tas. De tas zelf is voor mij een middel om mijn dierbare spullen bij elkaar te houden en overal mee naar toe te kunnen nemen. Het merk staat bekend om een goede kwaliteit schooltassen die wel wat gewicht mee kunnen dragen. Omdat ik vaak mijn laptop meeneem vind ik het belangrijk dat ik een goede, stevige tas heb die niet bij het minste of geringste uitscheurt. De tas is van suède en dat maakt het wel kwetsbaar. Wanneer ik hem neerzet moet ik eerst goed kijken of dat het wel school is, omdat het anders snel vies wordt. Het is wel een materiaal wat er netjes uit ziet. Over het merk zelf heb ik verder niet zoveel te zeggen want zij maken ook tassen die ik totaal niet mooi vind, deze vind ik te mainstream, standaard en veelvoorkomend. Gelukkig ben ik wel gezegend met een model die wat unieker is. 

Dan mijn camera. Lang gespaard, bloed, zweet en tranen maar hij is er. Ik herinner me de dag van aankoop nog erg goed, het was een grote stap omdat het een aankoop is die je niet iedere dag doet. Ik koop wel veel, maar niet vaak iets wat zo duur is. Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen spijt van deze camera. Hij fotografeert fijn, maakt mooie foto's, is handig in gebruik en ik ben er erg trots op. Hij is al een paar keer mee op vakantie geweest, hij was daar onmisbaar. Vrijheid voel ik ook sterk als ik hem bij me heb. Overal kan ik heen, alles heb ik bij me en alle momenten kan ik vastleggen en ook bij me houden voor later. 

Dr. Martens schoenen. Over deze schoenen zijn de meningen erg verdeeld, dat is ook begrijpelijk. Het zijn schoenen die een uitgesproken stijl met zich meedragen en wanneer ik ze draag krijg ik ook regelmatig rare blikken, aparte opmerkingen en rollende ogen naar me toe geslingerd. Gelukkig ben ik een persoon die hier weinig van aantrek en er eerder om kan lachen dan ermee te zitten.

Dan is er nog een item over waar ik nog niets over verteld heb, namelijk mijn laptop. Zoals je ziet is het een Apple macbook 15 inch. Deze laptop heb ik inmiddels 3 jaar en ik ben er nog steeds er blij mee. Het is een fijne laptop die vrijwel nooit problemen heeft. Al mijn schooldingen maak ik hier op. Ook dingen buiten school doe ik er op zoals opdrachtjes maken voor kennissen of eigen ontwerpen. De reden waarom ik toen voor Apple heb gekozen is omdat zij kwalitatief erg sterk in hun schoenen staan en ik vind het design van hun laptops ook ver boven andere laptops uitstijgen. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten